Πόρισμα για τη μελέτη του δημογραφικού προβλήματος της χώρας

ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ



Διακομματική Κοινοβουλευτική Επιτροπή

Για τη μελέτη του δημογραφικού προβλήματος της χώρας και διατύπωση προτάσεων για την αποτελεσματική αντιμετώπισή του.

ΠΟΡΙΣΜΑ

Πρόεδρος: Βασίλειος Σωτηρόπουλος, Βουλευτής Αργολίδας, Νέας Δημοκρατίας

Αντιπρόεδρος: Βασίλειος Γερατίδης, Βουλευτής Β΄ Θες/νίκης, ΠΑΣΟΚ

Γραμματέας: Μανόλης Δρεττάκης, Βουλευτής Α΄ Αθηνών, Συνασπισμού

ΑΘΗΝΑ

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 1993

ΤΟ ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ



Σελ. 1.

Στην χώρα μας, στην οποία σήμερα η γεννητικότητα είναι από τις χαμηλότερες στην Ευρώπη, το δημογραφικό πρόβλημα παίρνει τεράστιες εθνικές διαστάσεις, που μπορεί να απειλήσουν την εθνική μας ανεξαρτησία και εδαφική ακεραιότητα.

Σελ. 2.

Στην Εθνική Αντιπροσωπεία συνεζητήθηκαν, επίσης, δύο επερωτήσεις του κ. Μανόλη Δρεττάκη (12/2/79 και 14/2/86) και πρόταση νόμου βουλευτών του ΠΑΣΟΚ «κίνητρα για την αντιμετώπιση του δημογραφικού προβλήματος της χώρας» στις 7 και 28 Νοεμβίου 1991.



Την επιτροπή αποτέλεσαν αρχικά οι βουλευτές:

1. Σωρηρόπουλος Βασίλειος

2. Ανδρακτάς Παναγιώτης

3. Βαρδαρινός Βασίλειος

4. Γεωργολιός Κωνσταντίνος

5. Κανελλοπούλου Κρινιώ

6. Καραγκούνης Ανδρέας

7. Μπακογιάννη Ντόρα

8. Πάλλη Πετραλιά Φάνη

9. Παπαγεωργόπουλος Ελευθέριος

10. Παπανικολάου Ελευθέριος

11. Τατούλης Πέτρος

12. Χωματάς Ιωάννης

13. Γερανίδης Βασίλειος

14. Κρητικός Παναγιώτης

15. Κωνσταντινίδης Ελευθέριος

16. Μπαλτάς Αλέξανδρος

17. Παπαδόπουλους Βασίλειος

18. Παπαθεμελής Στυλιανός

19. Πάχτας Χρήστος

20. Σμπώκος Ιωάννης

21. Δρεττάκης Μανόλης (ΕΑΡ)

22. Κοσιώνης Παναγιώτης (ΚΚΕ)



Τα μέλη της επιτροπής Καραγκούνης Ανδρέας, Μπακογιάννη Ντόρα, Πάλλη Πετραλιά Φάνη αντικαταστάθηκαν αργότερα, λόγω αναλήψεως από μέρους τους υπουργικών καθηκόντων, από τους βουλευτές Γεωργιάδη Θεόδωρο, Δημόπουλο Δημήτριο και Κατσίκη Θεόδωρο, ενώ τη θέση του αποβιώσαντος τον Ιούλιο του 1992 Παπαδόπουλου Βασιλείου έλαβε ο βουλευτής Σκουλάκης Εμμανουήλ.

Σελ. 15.

Ο επαναπατρισμός των πολιτικών προσφύγων και η μαζική έλευση ομογενών (Ποντίων και Βορειοηπειρωτών) με σωστή πολιτική παρέμβαση θα έχει θετικά αποτελέσματα. Η πολιτεία πρέπει να τους βοηθήσει να εγκατασταθούν και να εργαστούν, όχι μόνο στα αστικά κέντρα αλλά κυρίως σε αγροτικές και ημιαστικές περιοχές και να δώσουν μία νέα δυναμική σε πολλές αγροτικές περιοχές κυρίως της Βορείου Ελλάδος. Οι κοινές πολιτιστικές ρίζες και η Ορθοδοξία βοηθούν πολύ στην προσαρμογή και αφομοίωση τους από την ελληνική κοινωνία.

Ιδιαίτερη προσοχή απαιτεί η είσοδος και η απασχόληση εκατοντάδων χιλιάδων ξένων μεταναστών νομίμως (και παρανόμως κυρίως) εισελθόντων στη χώρα μας στις δύο τελευταίες δεκαετίες. Αν και το ποσοστό ανεργίας στη χώρα μας είναι 8% περίπου σε πολλούς κλάδους υπάρχει έλλειψη εργατικών χειρών, που καλύπτεται κυρίως από ξένους λαθρομετανάστες.

Με την αθρόα είσοδο λαθρομεταναστών - αλλοδαπών κυρίως μουσουλμάνων από Αφρικανοασιατικές χώρες, η Ελλάς μεταβάλλεται σε τόπο υποδοχής μεταναστών που δημιουργούν σοβαρά κοινωνικοοικονομικά προβλήματα (προστριβές στην αγορά εργασίας, αύξηση της εισφοροδιαφυγής με μεγάλες συνέπειες στους ασφαλιστικούς οργανισμούς, αύξηση εγκληματικότητας, διακίνηση ναρκωτικών κλπ) και δεν μπορούν να προσαρμοστούν προς την ελληνική κοινωνία λόγω του τελείως διαφορετικού πολιτισμού του Ισλάμ, που δεν είναι μόνο θρησκεία αλλά και τρόπος ζωής.

Κοινωνικοοικονομικοί παράγοντες που επιδρούν στο δημογραφικό πρόβλημα.

Σελ. 24.

-Η απομάκρυνση από τα παραδοσιακά πρότυπα ζωής και η κοινωνική παρακμή με την υπονόμευση των αξιών γάμου, της οικογένειας και των τέκνων έχουν σημαντική επίδραση στο δημογραφικό.

-Ο υπέρμετρος ευδαιμονισμός, η χαλάρωση των ηθών, τα ναρκωτικά, το AIDS και γενικά η κοινωνική υποβάθμιση και η παγκόσμια ανασφάλεια επιδρούν αρνητικά στο δημογραφικό.



Μελλοντική πληθυσμιακή εξέλιξη της Ελλάδος

Σελ. 27.

Αν όμως οι δημογραφικοί δείκτες δεν βελτιωθούν και διατηρηθεί ο ίδιος δείκτης γεννήσεων του 1990 (1,4 μέσος όρος τέκνων ανά γυναίκα) και αν δεν προκύψουν σημαντικά γεγονότα (πόλεμος, μετανάστευση) τότε ο συνολικός πληθυσμός της χώρας μας το 2015 θα είναι μειωμένος κατά 500.000 άτομα από το σημερινό αριθμό. Η επιδείνωση αυτή των δημογραφικών δεικτών που άρχισε από το 1985 δημιουργεί σοβαρά πληθυσμιακά προβλήματα στη χώρα μας. Τα κενά που δημιουργούνται καλύπτονται κατά το μεγαλύτερο μέρος από Πόντιους και Βορειοηπειρώτες αλλά και από μουσουλμάνους της Ασίας και της Αφρικής και από άλλους που εισδύουν παράνομα στον Ελληνικό χώρο (και παραμένουν με ποικίλες ψευτοϊδιότητες, προσθέτοντας νέα προβλήματα).

Δημογραφικές επιπτώσεις

Σελ. 30.

Η χώρα μας με τη δραματική μείωση των γεννήσεων την τελευταία δεκαετία διατρέχει μεγάλους κινδύνους (που επιτείνονται λόγω της γεωγραφικής της θέσης και της έλλειψης συγγενικών λαών):

- Η μείωση των γεννήσεων στην δεκαετία του 80 κατά την οποία ο δείκτης έπεσε από 2,09 παιδιά ανά γυναίκα το 1982 σε 1,4 το 1990, απειλεί πλέον σοβαρά την ανανέωση και διαιώνιση της ελληνικής μας φυλής.

- Τα πληθυσμιακά κενά που δημιουργούνται σε διάφορα γεωγραφικά διαμερίσματα (Νησιά Αιγαίου, Ιονίου κλπ) υπάρχει ο κίνδυνος να καλυφθούν από αλλοδαπούς (κυρίως Μουσουλμάνους) με εξαιρετικά απώτερα επακόλουθα.

- Στις ένοπλες δυνάμεις θα δημιουργηθεί σοβαρό πρόβλημα λόγω της μείωσης του αριθμού των στρατευσίμων.

Σελ. 31.

Εάν για την ανανέωση του εργατικού μας δυναμικού και γενικά την πορεία της οικονομίας μας και των ασφαλιστικών ταμείων στηριχθούμε στους μετανάστες της Ασίας και της Αφρικής πολύ γρήγορα θα δημιουργηθούν προβλήματα σοβαρά με κοινωνικές και εθνικές προεκτάσεις σύμφωνα με την εμπειρία των περασμένων 10ετιών σε χώρες της Δ. Ευρώπης. Οι μουσουλμάνοι έχουν άλλα πρότυπα, άλλα ιδανικά και διαμορφώνουν άλλες κοινωνίες διαφορετικές του δυτικού πολιτισμού.

Στόχοι της Ελληνικής Δημογραφικής πολιτικής - Προτάσεις

Σελ. 36.

- Να τονώνεται σε κάθε κατάλληλη στιγμή η Ελληνική παράδοση και το θρησκευτικό συναίσθημα (πρακτικά με πρωτοβουλία της Εκκλησίας).

Διοικητικά μέτρα

Σελ. 40.

- Η αθρόα και εύκολη είσοδος λαθρομεταναστών από τις χώρες της Ασίας και της Αφρικής είτε απ’ ευθείας είτε μέσω των χωρών της ΕΟΚ πρέπει να προσεχθεί ιδιαίτερα για πολλούς κοινωνικοοικονομικούς και εθνικούς λόγους. Πρέπει να γίνεται αυστηρός έλεγχος για την νομιμότητα της εισόδου στη χώρα μας και για την νόμιμη παραμονή και απασχόληση.

Αθήνα 10 Φεβρουαρίου 1993